Gorące tematy: COVID-NEWS Antypartia Ruch Oporu 2020 Dyżury administratorów RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
1311 postów 20737 komentarzy

Od rodziny do cywilizacji

Krzysztof J. Wojtas - Zainteresowania z różnych dziedzin. Wszystko po to, aby ustalić wartości, jakimi warto się kierować w wyborach.

Moje komentarze

  • @kula Lis 70 20:36:30
    Nie, no niech Pan tych konsekwencji tak publicznie nie okazuje.
    Sikorski powinien dostać po..."buzi"
  • @Oświat 21:25:46
    Nie pomyślałem, że chłop nany z mniejszych. Stąd jej awersja do tych, którzy się źle o mniejszych wyrażają.

    Fakt, mogłaby jakiś swój malunek pokazać.
    Fatalna Unia część I
  • @ikulalibal 19:14:04
    Fajny ten diabeł; nawet mu z dupy ogień tryska.

    PS. Tylko jeden błąd. Ponoć diabli mają po jednym kopycie.
    Fatalna Unia część I
  • @stanislav 17:53:15
    Będę bronił nany, bo to nie było odniesienie do Pana tylko Oświata, a "Staś" gra tu rolę symboliczną.

    Że tez Pan nie potrafi takich kwestii rozróżnić.

    Nana napisała bardzo dobry komentarz, chociaż nie co "obok" tematu.

    Jest bardzo miłą, starszą panią. Jedyną jej wadę jest, że bije męża.
    Fatalna Unia część I
  • @marq 17:22:01
    Widzę, że Pan nienawidzi polskości. Bo tylko to uzasadnia taki komentarz.
    Fatalna Unia część I
  • @MacGregor 15:57:59
    Nie było szlachty ukraińskiej. Nigdy!!!
    Można pisać o bojarach ruskich, ale to co innego.
    Przy negocjacjach mających doprowadzić do powołania Rusi Kijowskiej, mowa była o nadaniu praw szlacheckich części Kozaków i bojarów. I był to problem drażliwy dla szlachty polskiej.
    Fatalna Unia część I
  • @ikulalibal 15:52:05
    Nigdzie nie pisałem, że to była unia z prawosławiem.
    Wiem, że Panu wielkość polskiej myśli politycznej w Rzeczpospolitej bardzo przeszkadza.
    Fatalna Unia część I
  • @kula Lis 70 19:23:00
    Niech Pan znowu nie przegina z komentarzami u mnie.
    Wstrzemięźliwości.
    Morawiecki a TSUE
  • @Oracz 18:26:16
    Te bruzdy na pańskiej facjacie to od orania, czy z niesłuszności?
    Sikorski powinien dostać po..."buzi"
  • @marq 12:27:23
    Niech Pan poczyta o pierwotnych założeniach tyczących unii z prawosławiem. Tak chociaż z 10 lat przed Unią Brzeską.,
    Fatalna Unia część I
  • @ikulalibal 11:03:03
    Ja o zupie, Pan o dupie.
    Fatalna Unia część I
  • @Pedant 10:59:32
    A ta Sobieszak to w TVN, że na jej relacjach się Pan opiera?
    A czytał Pan ten materiał? Bo tam jest poruszonych kilka kwestii w trochę innym kontekście.

    Nie piszę, że wszystkie zagrania PiS są ekstra, ale w niektórych przypadkach - odświeżenie krwi dobrze robi.

    Drugie.
    Skoro taka krytyka, bo strata w 2020 3 mln PLN (jaki wpływ pandemii?), to ile zyskał Orlen, NBP itd.
    Czy razem to nie ponad 10 mld PLN?

    No to teraz - porównajmy tu 3 mln PLN straty, tu circa 15 mld PLN zysku.
    Czyli jesteś Pan drugi Zawisza, który porównywał likwidacją 3 stoczni z likwidacją 5 przedszkoli.
    Sikorski powinien dostać po..."buzi"
  • @Pedant 10:02:46
    To gdzie został ten Trela zatrudniony?

    Po ostatniej aukcji zdaje się, że stadnina jest na plusie.
    Proszę nie manipulować jak Zawisza.
    Sikorski powinien dostać po..."buzi"
  • @ikulalibal 10:02:21
    Powtórzę. Nad Unią z prawosławiem pracowano znacznie wcześniej i miała być religią pozwalającą na znacznie większy udział prawosławia w życiu Rzeczypospolitej.

    Natomiast faktycznie znacznie ograniczyła prawa ludności prawosławnej i rolę patriarchów. Dlatego przez mniej kumatych, albo manipulantów jest traktowana jako dążenie do li tylko likwidacji prawosławia.
    Dlaczego do tego doszło - napisałem.

    Z kolei Austro-Węgry świadomie dążyły tworzenia antagonizmów między Polakami i Rusinami (tworząc rzekomy naród ukraiński w zachodniej części ziem Rzeczypospolitej), aby móc sterować konfliktem.
    Przecież to dlatego Niemcy próbowali organizować państwo ukraińskie (hetman Skoropadski).
    Fatalna Unia część I
  • @Pedant 09:35:03
    Zbyt pedanckie to Pedancie i nie wychodzi galancie.
    Fatalna Unia część I
  • @Oracz 09:22:45
    Nie manipuluj.
    Mylić chrześcijaństwo z katolicyzmem - to , przynajmniej na tym portalu, grzech śmiertelny.
    Fatalna Unia część I
  • @Pedant 07:41:37
    Teraz dotacje do stadniny, a przedtem też - tyle, że do państwa dyrektorstwa.
    Sikorski powinien dostać po..."buzi"
  • autor
    Takie notki mają cechy manipulacji. Charakterystyczne w nich jest, że zawierają tak 90 - 95 % prawdy i dodają te 5 - 10 % fałszu.

    Czy genezą Unii Brzeskiej była chęć zlikwidowania prawosławia?
    Trudno jednoznacznie się wypowiadać. Rzeczpospolita miała większość ludności prawosławnej. katolicyzm dominował, a i to z licznymi zastrzeżeniami ( stąd brak wojen religijnych w Polsce) w części zachodniej.

    Pojawiały się coraz bardziej widoczne oczekiwania odbudowy/utworzenia Rusi Kijowskiej jako trzeciego członu Unii. Istniały też dążenia do albo ograniczenia wpływu Księstwa Moskiewskiego, albo włączenia go jako 4 człon Rzeczypospolitej, co stworzyłoby wspólnotę słowiańską.

    Ta sytuacja wymagała uregulowania relacji religijnych, gdzie katolicyzm i prawosławie miałyby równe prawa. Tu zwracam uwagę na jedno z moich twierdzeń: "cywilizacje kreują religie, nigdy odwrotnie".
    Próbowano zatem stworzyć religię Rzeczypospolitej jako spajającej dla Cywilizacji (wtedy) Słowiańskiej.

    Koniec XVI w - to też czas ekspansji katolicyzmu (Kontrreformacja), co wiązać należy z Soborem Trydenckim (tam powołano jezuitów).

    Niestety wpływy katolicyzmu rosły, gdy siły polsko-słowiańskie słabły. "Gwoździem do trumny" dla idei pansłowiańskiej pod egidą Rzeczpospolitej okazał się Zygmunt III Waza - uległy sługa jezuicki.

    Nie chce mi się pisać dalej.
    Ale np. to nie Zygmunt III miał przejść na prawosławie, a taka opcja była względem jego syna Władysława - jako cara moskiewskiego. Zygmunt chciał tego tytułu dla siebie, co byłoby faktycznie narzuceniem katolicyzmu.
    Cóż, to chyba najgorszy król Polski - doprowadził (zapoczątkował) upadek Rzeczypospolitej podporządkowując się Watykanowi.
    Dalsze zdarzenia są tego konsekwencją.

    Podsumowując . Unia Brzeska miała mieć inne znaczenie. Niestety, poprzez knowania jezuickie, zmieniła swą wymowę i nie spełniła zakładanej roli.
    Właśnie w tamtym czasie RP utraciła swą "moc ideową", a cywilizacja , która traci swą ideowość - musi upaść. Silniejsze okazały się bardziej zwarte idee - katolicka, moskiewska, czy pruska (ze stosownymi religiami).
    Fatalna Unia część I
  • @Pedant 22:42:43
    Oczywiście.
    Zadziwiająca była ta "pomoc" zdrajców (na wzór Tuska w UE), którzy doprowadzili do śmierci kilku koni.
    Ale sytuacja została chyba już znormalizowana; nie słyszałem o nowych przypadkach śmierci koni, a i aukcja była udana.
    Sikorski powinien dostać po..."buzi"
  • @nana 20:44:04
    "Co do mojego Starego, to on nic nie musi wytrzymywać; jest ze mną bo tak chce i wzajemnie."

    No, nano, mniemam, że nawet nie ma prawa wypowiadać się w swoim imieniu.
    Znaczy - jest mu tak dobrze, że dobrze mu tak.
    Morawiecki a TSUE

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031