Gorące tematy: Ryszard Opara: „AMEN” Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
897 postów 14819 komentarzy

Od rodziny do cywilizacji

Krzysztof J. Wojtas - Zainteresowania z różnych dziedzin. Wszystko po to, aby ustalić wartości, jakimi warto się kierować w wyborach.

Strajk ZNP "+"

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

Zastanawiając się nad korzyściami jakie społeczeństwo może odnieść z racji strajku zorganizowanego przez ZNP, można zauważyć, że nastąpi zmiana stosunku do nauki i to ze strony młodzieży.

 

 
Jeśli bowiem "obowiązującą" narracją jaka nagminnie jest serwowana, w odniesieniu stosunku młodzieży względem nauki jest ta, że szkoły są formą ograniczania wolności uczniowskiej, to obecnie, także do uczniów może zacząć docierać, że "świadczenie nauki" jakie doznają w szkołach jest przywilejem, a nie tylko przymusem.
To w rodzinach, od strony rodziców takie przekonanie powinno być wpajane dzieciom, a sytuacja, gdy nauczyciele przestają uczyć wskazuje, że jest to "dobro", którego młodzież może być pozbawiona.
 
Obecnie utarło się przekonanie, że chodzenie do szkoły i poddawanie się rygorom nauki to często nieuzasadniony przymus, a nauka niewiele daje i tylko wymogi formalne (papierek) zmuszają do jego uzyskania, co można wszak uzyskać niekoniecznie poprzez zdobywanie wiedzy; to samo można kupić, a później stanowisko i tak zależne jest od "układów".
 
W jakimś stopniu strajk nauczycielski może "otworzyć oczy" i pozwoli zauważyć, że tak nie jest. Bo co będzie miała do "roboty" młodzież, której mnie wpuszczą do szkoły?
Wagary mają sens, gdy są zerwaniem z monotonią, sprzeciwem względem rygorów. Ale jeśli tych rygorów i obowiązków nie będzie? Wieczne wagary - czy to może być interesujące? Czy młodzież sama jest w stanie sobie zorganizować interesująco czas wolny?
 
Myślę, że przynajmniej u części młodzieży i rodziców pojawi się refleksja, a to może być wstępem do odnowy stosunku do szkoły i samej nauki; także roli nauczycieli - również wymagań jakie im będą stawiane.
 
Trzeba o tym mówić, aby stało się to częścią społecznej świadomości.

KOMENTARZE

  • @Arjanek 09:06:02
    Za mądry to tern Hitler nie był. W końcu w d... dostał o musiał popełnić samobójstwo.
    Jest pana idolem i chce Pan podobnie skończyć?
  • @Krzysztof J. Wojtas 11:07:17
    Hitler... samobójstwo? :)))

    https://tajnearchiwumwatykanskie.files.wordpress.com/2014/03/old-hitler-argentina.jpg?w=900&h=711
  • @trybeus 11:53:50
    Trybeusie i ty między "proroki"?
  • @Krzysztof J. Wojtas 12:53:41
    Szkołę, a szerzej sposób edukowania młodych czeka rewolucja za sprawą Internetu.
    Po kiego diabła spędzać w ławce szkolnej siedemnaście lat jak można potrzebną wiedzę, czy podstawowy zawód zdobyć w rok, dwa, maksymum trzy lata.
    Redukcja kosztów edukacji dla państwa bliska 90%
  • @trybeus 11:53:50
    Hitler aż takim durniem nie był, by czekać aż go Rosjanie rozstrzelają.
    Miał do dyspozycji lotnictwo, łodzie podwodne, tony złota i fałszywych banknotów,….
    i Ewę Braun.
  • @Oświat 16:10:27
    Oprócz wiedzy "technicznej" jest też socjalizacja.
    Fakt, że trudno tak jednoznacznie wskazać jak powinna wyglądać edukacja.
    Są rodziny i dzieci, gdzie szkoła jest uwstecznieniem, ale są i takie dla których jest to skok cywilizacyjny.

    Pytanie mam inne: czy kształcić "ekonomicznie", czyli dla pracy i tworzenia dóbr i ich konsumpcji, czy też kształcić człowieka jako osobę?
  • @Arjanek 17:26:10
    Wypisz, wymaluj - Arjanek!
  • @Krzysztof J. Wojtas 16:16:15
    Prawdziwą szkołę daje nam dopiero życie.
    U niektórych cham wychodzi mimo uzyskanych dyplomów, u innych życiowa nieporadność.
    Ogładę, miły sposób bycia, daje się zauważyć u tych, którzy to wynoszą nie ze szkoły, lecz z domu.
    Wybitnie utalentowane sportowo dzieci szkolone są od niemal przedszkola w szczególności w takich dziedzinach jak gimnastyka, łyżwiarstwo figurowe, pływanie i inne.
    To samo można by zastosować do dzieci wybitnie uzdolnionych matematycznie.
    Tak zwane ogólniaki stworzone zaraz po wojnie dla potrzeb administracji, obecnie nie mają racji bytu.
    Warto też zauważyć, że na ogół po szkole otrzymujemy osobę, zbyt głupią by mogła być dobrym pracownikiem umysłowym i zbyt słabą fizycznie, by mogła podołać pracy gdzie siła i wytrzymałość jest niezbędna.
  • @Oświat 16:10:27
    Tak zdobędzie się umiejętności, a nie wiedzę. Jak coraz mniej wolności słowa. Neta kontrolują a w małych bibliotekach będzie można jeszcze trafić na ciekawą literaturę.
  • @Krzysztof J. Wojtas 16:16:15
    Dokładnie. Nie możemy stać się trybikami maszynerii. Jak w korporacji czy fabryce
  • @Krzysztof J. Wojtas 17:58:00
    "Wypisz, wymaluj - Arjanek!"

    Blondyn jak Hitler, szczupły jak Göring i wysoki jak Goebbels?
  • @Pedant 20:56:59
    A jeszcze i kulawy.
    Jak?

OSTATNIE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

ULUBIENI AUTORZY